Etter Braathens investering begynte også Nordenfjeldske, eid av Odd Reitan og Taubåtkompaniets Ole T. Bjørnevik, å snakke høyt om raiding av Hurtigruten, skriver Dagens Næringsliv. Hurtigruteinvestor Bjørn Smeby mener dette kun er et mellomspill:
– Dette er trolig bare ett av flere mellomspill før det kommer inn en større aktør. For Hurtigruten er det to løsninger utover det å være alene. Den ene heter Color Line eller eventuelt RCCL. Den andre løsningen er å finne i kappløpet mellom transportselskapet langs kysten, sier han til avisen.
Trending
- Nytt Travel News ute nå!
- Mastercard: Oslo blant europeernes mest populære julebyer
- Nord-Thailand: Opplevelser, velvære og tid til å puste
- Bare fire uker igjen: Grand Travel Awards 2026 nærmer seg.
- Georgia satser på Norden
- Which? anklager lavprisflyselskaper for misvisende priser på håndbagasje
- Norge som reisemål mister verdier: reiselivsbransjen svarer på PWC-rapport
- NBTA presenterte nytt innholdssamarbeid med Travel News