Norwegian opplyser imidlertid til DN at de ikke ser noe betenkelig i disse flyene.
– Vi har gjennomgått og saumfart disse flyene. Vi har veldig strenge kvalitetssjekker. Vi er trygge på flyene våre. Det betyr ikke at vi ikke ønsker å bytte ut, det gjør vi på løpende bånd, sier Norwegians kommunikasjonsdirektør Anne-Sissel Skånvik til avisen. Hun opplyser videre via e-post til DN at det ikke er dokumentert noen alvorlige hendelser på disse flyene. Større vedlikehold er utført av EASA godkjent verksted i Europa. Når det gjelder akkurat LN-KKD (Nigeria) vet vi forøvrig at alt større vedlikehold ble gjort på EASA godkjent verksted i Europa. Det var kun det daglige/lette vedlikeholdet som ble utført i Nigeria, etter vedlikeholdsdokumentasjon fra Boeing. Videre foreligger det full dokumentasjon fra alt vedlikehold som er gjennomført helt siden flyet er nytt, skriver Skånvik.
Trending
- Bare fire uker igjen: Grand Travel Awards 2026 nærmer seg.
- Georgia satser på Norden
- Which? anklager lavprisflyselskaper for misvisende priser på håndbagasje
- Norge som reisemål mister verdier: reiselivsbransjen svarer på PWC-rapport
- NBTA presenterte nytt innholdssamarbeid med Travel News
- Aer Lingus starter flyvninger mellom Dublin og Oslo
- Økning i norsk turisme til Frankrike
- Avinor melder om fortsatt vekst – våre naboer gjør det bedre