Nå har selskapet forhørt seg hos flyprodusentene Boeing og Airbus om mulighetene til å bygge et økofly. Flyet skal hjelpe Easyjet med å nå målsetningen om å bli 50 prosent. mer energieffektiv fra 2015. Ifølge Easyjets toppsjef Andy Harrison er de to flyprodusentene allerede i gang med å studere designforslagene Easyjet har sendt dem. Et nyt økofly vil bruke 50 prosent mindre CO2 enn en Airbus A319-modell samtidig som det fremdeles vil være plass til mellom 150-250 passasjerer. Easyjets tiltak skjer i henhold topsjefen delvis for å sikre fremtidig støtte fra kunderne, for å skåne miljøet og av økonomiske grunner. I henhold til offisielle tall fra den britiske regjeringen står flyindustrien i dag for utslipp af 1,6 prosent av verdens samlede CO2-utslipp. Airbus har selv også syslet med planer om å utvikle mere miljøvennlige flytyper.
Easyjet satser miljøvennlig
0Easyjet, verdens nest største lavprisselskap innen flytrafik har ambisiøse planer om å bli et miljøvennlig selskap.