Nå har selskapet forhørt seg hos flyprodusentene Boeing og Airbus om mulighetene til å bygge et økofly. Flyet skal hjelpe Easyjet med å nå målsetningen om å bli 50 prosent. mer energieffektiv fra 2015. Ifølge Easyjets toppsjef Andy Harrison er de to flyprodusentene allerede i gang med å studere designforslagene Easyjet har sendt dem. Et nyt økofly vil bruke 50 prosent mindre CO2 enn en Airbus A319-modell samtidig som det fremdeles vil være plass til mellom 150-250 passasjerer. Easyjets tiltak skjer i henhold topsjefen delvis for å sikre fremtidig støtte fra kunderne, for å skåne miljøet og av økonomiske grunner. I henhold til offisielle tall fra den britiske regjeringen står flyindustrien i dag for utslipp af 1,6 prosent av verdens samlede CO2-utslipp. Airbus har selv også syslet med planer om å utvikle mere miljøvennlige flytyper.
Trending
- Ving gjør comeback på TravelXpo
- Når AI blir hotellnæringens nye portvokter
- SAS Holidays – hva sier bransjen
- København lanserer global belønningsordning for bærekraftig turisme
- Peer Gynt Tours: Derfor deltar vi på TravelMatch i januar
- TAP Air Portugal innfører Premium Economy
- Oman’s wadier – unike fotturer og naturopplevelser
- November-fall for Widerøe