– Begge disse avtalene ville kunne blitt godkjent om ikke den andre kom samtidig. Vi er nå på vei mot et duopol, og det er mulig at ingen av dem blir godkjent, sier Baylis.
Det at begge fusjonene skal skje samtidig påvirker hele bransjen, og EUs konkurransemyndigheter vil derfor ikke bare se på markedsandelene. Effekten for konkurransen, trender i tilbud og etterspørsel, påvirkningen på priser og tilbudet, samt muligheten eksisterende aktører har til å konkurrere, er faktorer som vil bli vurdert, melder e-tid.
Trending
- Peer Gynt Tours: Derfor deltar vi på TravelMatch i januar
- TAP Air Portugal innfører Premium Economy
- Oman’s wadier – unike fotturer og naturopplevelser
- November-fall for Widerøe
- Bare fem uker igjen: Grand Travel Awards 2026 nærmer seg.
- Eivind Roald: kommersiell finjustering, teknologisk løft og tydeligere kundefokus i Norse
- Smuglansering av SAS Holidays
- Virkes reaksjoner på budsjettforliket