Cruiseselskapet RCL Cruises LTD har så langt håndtert de fleste funksjoner for deres tre merkevarer Royal Caribbean International, Azamara Club Cruises og Celebrity Cruises felles. Fra neste år vil imidlertid salgsorganisasjonen splittes opp slik at hvert brand får sin dedikerte salgsavdeling.
– Det er viktig å være riktig rustet for å møte et marked i endring. For å møte den markedssituasjonen vi er inne i på best mulig måte, har vi besluttet å skille de tre merkevarene fra hverandre i salgsleddet. Dette vil gi oss et enda sterkere fokus og større tydelighet på hvert enkelt brand sine unike egenskaper. Nettopp for å kunne møte kundenes behov best mulig, sier nordisk administrerende direktør for RCL Cruises LTD, Roar Meidal, i en pressemelding.
De øvrige funksjonene ved det nordiske hovedkontoret i Oslo vil fremdeles håndtere alle tre merkevarene.
Dette er lederne av de forskjellige enhetene:
Nordisk Head of Sales RCL Cruises LTD: Ken Kristensen
Nordisk Sales Manager for Celebrity Cruises: Simen Opsahl
Nordisk Sales Manager for Azamara Club Cruises: Jakob Koch
Sales Managers for Royal Carribean International: Bente Borvik, Henrik Bergkvist, Andreas Söderquist og Petri Siren