– Det har vært noen fantastiske år. Star Tour har vært en fantastisk arbeidsplass og jeg takker for alle mulighetene jeg har fått disse årene, sier Petersson. Ewa Lagerqvist, markedsdirektør i TUI Nordic, synes det er synd at Lena slutter, men aksepterer hennes avgjørelse.
– Lena har vært en profilert leder og en viktig bidragsyter i Star Tour og TUI Norden i mange år. Vi kommer til å savne henne, men jeg forstår at hun nå ønsker nye utfordringer.
Lena Petersson går fra stillingen som nordisk ansvarlig for kommunikasjon og sosiale medier. Hun har tidligere vært både informasjonssjef og kommunikasjons- og markedsdirektør i Star Tour med ansvar for markedsføring, kommunikasjon, CRM, sosiale medier og selskapets e-handel.
Fra askesky og tsunami til lansering av nye, eksotiske reisemål og Star Tour online. Spennvidden har vært bred.
– Jeg har vært så privilegert at jeg har fått jobbe med det som opptar meg aller mest, kommunikasjon i en digital verden og med et produkt som engasjerer; nemlig ferie. Jeg kan med hånden på hjerte si at det har vært en glede å gå på jobb hver eneste dag og virkeliggjøre nordboeres feriedrømmer sammen med dyktige kollegaer, fortsetter Petersson.
–- Ikke en dag har vært lik den andre. Jeg har og vært med på hele den digitale transformasjonen til Nordens største turoperatør – en meget lærerik og spennende prosess. I dag er online-omsetningen bare i Norge rundt to milliarder, og mitt hjertebarn Facebook har 800 000 tilhengere i Norden.
Lena går ikke over i en ny stilling, men vil starte egen virksomhet innen PR & Kommunikasjon.
– Jeg har alltid arbeidet i store selskaper, og har lenge tenkt på å starte opp eget med den friheten og fleksibiliteten det gir. Nå var tiden inne til å ikke bare tenke det, men å gjøre det.