Widerøe bygger videre på sitt merkevarekonsept og lanserer en limited edition reklamekampanje med skuespiller Bjørn Sundquist i hovedrollen. Kampanjen er ment som en kjærlighetserklæring til Widerøes passasjerer og ansatte. Fra storbyen Bergen til de mest værutsatte kortbaneflyplassene, flyr selskapet der vinden blåser sidelengs og rullebanen er kortere enn en middels handlegate. “Folk i Skandinavia setter lista høyt”, sies det. Widerøes passasjerer holder lista på dørstokken og håper de kommer frem før neste snøbyge.
Enkelte flyselskap tilbyr gullkort, premiumopplevelser og luksuslounge. Widerøe tilbyr autentiske reiseopplevelser fra metropolene i nord og vest til småstedene der naturen bestemmer, og menneskene er like robuste som landskapet. Passasjerene er ikke bare reisende, de er fiskere, lærere, helsearbeidere og barnebarn som flyr alene for fjerde og femte gang. Widerøes fly er lastet med tålmodige nordlendinger og rappkjefta bergensere som takler både snøfokk, sidevind og forsinkelser med en stoisk ro som ville gjort selv fjellgeita misunnelig. Men kravstore? Aldri, mener selskapet.
– Vi er stolte av å fly de mest hardføre passasjerene til de tøffeste plassene i landet. sier Glenn Wange, markedssjef i Widerøe – med en aldri så liten hilsen til SAS’ pågående reklamekampanje.
– Med piloter som kan lande på rullebaner du knapt ser, og fly som er bygget for å takle både storm og snøfokk, er vi ikke bare et flyselskap. Vi er en livslinje. Så når noen snakker om å møte ‘de tøffeste passasjerene’, så smiler vi litt. For vi vet hvem de aller tøffeste virkelig er, avslutter han.
Med piloter og kabinansatte som kjenner hver fjord og fjelltopp kan du også være heldig å få førsteklasses sightseeing-utsikt om bord. Hos Widerøe trenger du heller ikke betale for et tomt midtsete, for det finnes ikke.
Kampanjen ble rullet ut på TV2 denne helgen. Og fikk du den ikke med deg, kan du se den her.
