Det er selskapets øverste sjef Michael O’Leary som sier dette til nyhetsbyrået Reuters. Han innrømmer samtidig at han ikke i tilstrekkelig grad har gått gjennom Air Berlins finanser, og avventer derfor foreløpig med å gi et formelt bud.
– Vi skulle gjerne lagt inn et bud på hele Air Berlin, men vi vet ikke hvor mye omstrukturering som kreves, hvor mye penger selskapet taper, og hvorfor tapene er så store i et marked der vi tjener penger, sier O’Leary blant annet.
Den omstridte Ryanair-sjefen gjentar for øvrig sin mistanke om at Air Berlins søknad om konkurs-beskyttelse er fabrikkert for å styrke Lufthansa.
– Hva blir tilbake når Lufthansa har sluttført sine forhandlinger? sier han retorisk og henviser til en uttalelse i forrige uke om at Lufthansa står først i køen av Air Berlins kreditorer.
Air Berlins administrerende direktør Thomas Winkelmann har tidligere uttalt at tre flyselskaper har vist interesse for å kjøpe opp Air Berlin, men nevner ikke navn.
For øvrig er Europas nest største lavprisselskap easyJet i samtaler for om mulig å overta opp mot halvparten av Air Berlins 70 000 slottider fra flyplassen i Düsseldorf, som inkluderer München, Berlin, Hamburg, Zürich og København.
Lufthansa har også vist stor interesse for Air Berlin, men deres datterselskap Eurowings konkurrerer på mange av de samme rutene, noe som strir mot antikartell-reglene.
Britisk-baserte easyJet har tidligere uttrykt ønske om å knytte seg tettere til Tyskland som følge av Brexit.