Med en visjon om å være en ledende internasjonal aktør på bærekraftig luksus, og levere reiser som bidrar til å gjøre Norge til verdens mest attraktive reisemål, er Up Norway nå sertifisert som en B Corporation™.
Som den første reiselivsbedriften i Norge og en av kun 40 i verden til å oppnå denne utmerkelsen, mener Up Norway at å opptre ansvarlig både sosialt og miljømessig er ufravikelig. Sertifikasjonen er utstedt fra B Lab™, et selskap som har som mål å transformere den globale økonomien til fordel for både samfunn og planeten. B Corp™ verifiserer bedrifters sosiale og miljømessige tiltak, offentlige profil og juridisk ansvarlighet for å balansere profitt og bærekraftige formål. I 2021 ble Up Norway også det første norske reiseselskapet som leverer reiser i Norge som har blitt Travelife-sertifisert, et ledende globalt initiativ for reisearrangører forpliktet til ansvarlig turisme.
– Vi jobber konstant for å finne nye måter å utvikle oss og opplevelsene vi leverer med mål om å skape opplevelser som inspirerer gjestene og partnerne våre til å gjøre konkrete positive endringer i sitt liv, for de rundt seg og verden vi lever i, sier Torunn Tronsvang, grunnlegger av Up Norway.
– Vår suksess måles hver dag gjennom å skape meningsfulle opplevelser med en netto positiv påvirkning på samfunnet og naturen, og inspirere andre til å gjøre det samme.
På en Up Norway-reise kan reisende forvente å komme i kontakt med mennesker som brenner for det de driver med og tar en aktiv rolle i å bevare og styrke norsk natur- og kulturarv. Eksempler på dette kan være å få utfordre seg i fjellet med en profesjonell naturguide som hever gleden av å være ute, nyte et samisk måltid rundt bålet i lavvo og få fortalt historier om vår urbefolknings myter og ritualer, eller å bli introdusert til regenerativt landbruk av lidenskapelige bønder som produserer råvarer i verdensklasse.
Reisende kan videre forvente å få presentert bevisste anbefalinger på overnattingssteder og transport. For hver reisende, kompenserer Up Norway 1 tonn karbon (70 kr) gjennom investering i skogprosjekter gjennom den norske bedriften CHOOOSE. På reisen ‘Discovery Route’ besøker reisende også Trefadder; norsk klimaskog på vestlandet.
Administrerende direktør for B Corp i Norden Nille Skalts, har gitt Up Norway en varm velkomst og takk for deres “enorme engasjement for å skape opplevelser som ikke bare beriker liv, men også sørger for at samfunnet og planeten blomstrer.”
Adferdsøkonom i bærekraftige valg, Milena Nikolova, stemmer i: – For Up Norway er bærekraft en del av DNAet. De representerer den nye generasjonen av entreprenører innen reiselivet som viser at bærekraft kan være integrert i en vellykket bedrifts modell som forbedrer reiseopplevelsen og gjør samarbeid sterkere.