Torunn Tronsvang har inngått et helt nytt innovasjonssamarbeid med HANEN og De Historiske, der man sammen skal «gjøre det enda enklere for kvalitetsturister å velge Norge», ifølge en pressemelding.
Digital reiseplattform
Målet med prosjektet knyttet til teknologi- og forretningsutvikling, som har fått støtte fra Innovasjon Norge, er å få enda flere i dette sjiktet til Norge de neste årene.
– Vi svært glade for at HANEN og De Historiske blir med oss i dette utviklingsløpet, og selvsagt ydmyke for at Innovasjon Norge støtter oss med kompetanse og betydelige midler i den videre utviklingen, sier Torunn Tronsvang, daglig leder og gründer av Up Norway, i pressemeldingen.
Ifølge henne gir dette ekstra motivasjon og energi for å nå målet om å skape «de absolutt beste reiseopplevelsene for individuelle reisende til Norge».
– Best på kvalitet, best på særegenhet for Norge, på vertskap og lokal mat og drikke, sier Tronsvang, som fortsetter:
– Alle vet at det er utfordrende å reise i Norge. Spesielt hvis man vil oppleve noe unikt. Vår visjon er å gjøre det enklere å bestille og organisere unike reiseopplevelser gjennom vår nye digital reiseplattform. Jeg opplever at de reisende egentlig er klare. Det er reiselivsaktørene vi må ha med på laget. Det jobber vi med hver eneste dag. Det må være enkelt for begge – både de som reiser og de som er vertskap. HANEN og De Historiske er med, og det er vi utrolige fornøyde med, sier Tronsvang.
Begge de to utviklingspartnerne ser frem til å jobbe med et nyskapende gründermiljø med store ambisjoner på vegne av lokalt norsk reiseliv.
– HANEN ser virkelig fram til å samarbeide med Up Norway og Torunn Tronsvang. Et samarbeid som vi mener vil gi næringa økt digital tilgjengelighet og dermed tiltrekke seg flere kunder, sier daglig leder i HANEN Bernt Bucher Johannessen.
Fremtidsrettet
Daglig leder i De Historiske, Nils Henrik Geitle, mener satsingen treffer godt med internasjonale trender.
– De Historiske ser på dette som et langsiktig og strategisk riktig samarbeid der vi sammen gjør unike opplevelser i Norge tilgjengelig for et voksende og mer kvalitetsbevisst marked. Vårt tilbud treffer flere av trendene i de internasjonale forbrukermarkedet, hvor det er større oppmerksomhet på ekte opplevelser på steder med genuin egenart og kulturhistoriske kvaliteter. Der er vi en meget god match med Up Norway.
Innovasjon Norge står bak hoveddelen av finansieringen. De mener prosjektet kan gjøre lokale norske opplevelser og norsk bygdeturisme langt mer tilgjengelig for resten av verden. – Innovasjon Norge er stolte av å kunne bidra inn i dette prosjektet. Vi tror innovasjonssamarbeidet mellom disse tre kan styrke konkurransekraften til norsk bygdeturisme på det globale markedet, sier spesialrådgiver i Innovasjon Norge, Dag Olav Koppervik.
Konseptet er ifølge ham helt i tråd med Visit Norway-strategien om å forenkle beslutningsprosessen hos potensielle kunder.
– Her skal du finne alt på ett sted, også de små unike produktene som ikke har vært mulig å bestille på nett tidligere. Vi mener konseptet er tidsriktig og fremtidsrettet, konkluderer Koppervik.
Om Up Norway
Et nytt reiselivskonsept som ønsker å endre reiselivsbransjen i Norge. Ideen er å gi det enorme markedet av reisende fra Kina, USA, Tyskland og UK en enkel måte å velge kvalitetsopplevelser i Norge.
Reisende legger inn sine spesielle preferanser på nett – mat, sykling, løping, laksefiske, padling, dykking – og ut får man et sett unike pakkeopplevelser fra norske kvalitetsleverandører som kan bookes digitalt.
Selskapet ble startet av gründer Torunn Tronsvang i 2016.