Fra 1. oktober skal den relativt ferske tv-kanalen sende Reisebyrået mellom 16.30 og 17.00 mandag til torsdag, med reprise dagen etter. Det spesielle med konseptet er at det er såkalt annonsørfinansiert tv. Annonsørene betaler produksjonen og kan være med å bestemme innholdet.
Hvis for eksempel Ving ønsker å skape mer blest om Mexico, kan de foreslå å la to journalister og en kjendis, for eksempel Lynni Treekrem, Âfærra te MexicoÂ. Ving betaler gildet.
Kjøpt og betalt?
Onde tunger kan kalle dette tekstreklame.
 Vi skal ikke lage reklamefilmer for reisebransjeaktører eller reisemål, men god tv som presenterer ulike reisemål og reisestoff på en journalistisk god måte. Dette skal ikke være påtrengende eller sleipt, sier produsent Geir Bie.
Han står bak programmet sammen med eieren av bladet Reiser & ferie, Christian Lind. En reiseaktør som har gått inn i prosjektet er reisebyråkjeden Ticket.
 Dette skal være et reiseprogram for folk flest og ikke bare for globetrotterne. Vi skal legge like stor vekt på Norge som på utlandet, sier Bie.
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 14.09.2012 klokken 10.05