450 nyregistreringer av bobiler i årets tre første måneder mot 388 i samme periode i fjor representerer en salgsvekst på 16 prosent. Samtidig ser vi at vognsalget nå viser en enda sterkere økning. Her ble det notert 503 nyregistrerte enheter i første kvartal, mot 427 i samme periode i 2011. Det gir en vekst på 17,8 prosent, sier Lyche til nocc.no.
Også bruktsalget øker
 Og dette er en økning som på ingen måte har gitt noen opphopning av brukte bobiler og campingvogner. Det ble i første kvartal solgt 890 brukte bobiler, mot 705 i januarÂmars 2011, en økning på 26,2 prosent. Av brukte campingvogner ble det samtidig solgt 1664 enheter, mot 1201 i samme periode i 2011. Det er en vekst på hele 38,6 prosent, forteller Lyche.
Mens de mest solgte bobilmerkene i første kvartal var Rapido, Bürstner, Dethleffs, Hymer og Adria, var det (i nevnte rekkefølge) Hobby, Adria, Knaus, Kabe og Dethleffs som toppet salgsstatistikken for campingvogner.
 Jeg tror også at salgsøkningen vi nå opplever henger sammen med at det generelt er en større interesse for campinglivet i ulike media, og at også TV-serier som «E6  en reise gjennom nordmenns hverdag» med Truls Svendsen i bobil fra Svinesund til Kirkenes og selv den karikerte «Campingliv» fra Larkollen Camping har hatt positiv virkning på sikt.
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 24.04.2012 klokken 08.25