Det skeive turistmarkedet har vært i vekst lenge. Og ifølge sjef for Gay European Tourism Association, Carlos Kytka, har ikke en gang krisa satt en stopper for utviklinga. Tvert i mot.
 På grunn av den økonomiske nedgangen leter investorer etter nye markeder og den skeive turistbransjen er ett av de mest attraktive, sier Kytka, til nettstedet Gaysir.no.
GETA offentliggjorde nylig en undersøkelse som viser at homofile europeere bruker opp til 370 milliarder kroner hvert år på turisme.
Derfor lanserte nylig GETA nettstedet Gay Welcome, som tilbyr en oversikt over 3500 homovennlige hoteller, arrangementer og reisedestinasjoner i hele Europa. I tillegg til å hente informasjon, har brukerne mulighet til å kommentere og vurdere stedene på Gay Welcome.
 Det dukker ofte opp misforståelser basert på klisjeer. Jeg bruker å si at man ikke trenger å male hotellrommene rosa, selv om man ønsker å fremstå som homovennlig. Ofte handler det om enklere ting, som om å få gjestene til å føle seg velkomne, sier Carlos Kytka.
Byer som London, Cannes, Stockholm og Berlin har allerede hatt stor suksess med å profilere seg som homovennlige destinasjoner.
 Stockholm er en by som står for åpenhet, mangfold og respekt. Derfor passer det godt at vi markedsfører oss mot den skeive reisegruppa. Det viser at vi mener det seriøst, sier Christina Guggenberger i Stockholm Gay & Lesbian Network til nettstedet.