Ufullstendig investeringsplan får skylda for at huset og innholdet ble kostende fem millioner kroner mer enn hva man hadde råd til. Daglig leder Svein Karlsen sier til Namdalsavisa.no at det ikke forelå noen detaljert plan for alt som skulle kostes på bygget.
 Det dreier seg om ting som lydisolering, sprinkleranlegg, og en del andre ting som ikke var standard i bygget. Dette er utgifter vi måtte dekke opp gjennom driftsbudsjettet, sier han til avisen.
For å komme i balanse igjen vil kommunen måtte dekke husleien til Rock City til desember, og første halvår i 2013. Det er kommunen som har garantert for husleien, og Rock City har inngått en avtale med kommunen om å utsette den. Styreleder Erik Stene sier driften på huset ville gått i null dersom man ikke hadde måttet ta av driftsbudsjettet for å dekke opp investeringskostnadene.
Stene påpeker at situasjonen er langt fra helsvart. Selv om man overskred investeringsbudsjettet med fem millioner, sier han at prosjektet har generert verdier som man ennå ikke vet omfanget av.
 Det har blitt skapt 70 arbeidsplasser, og vi har hatt 17 000 overnattingsgjester på hotellet. Det er mennesker som kanskje ikke ville kommet til Namsos hvis det ikke var for Rock City-prosjektet, sier han.
I alt har investeringene i bygg og innholdet kostet i overkant av 42 millioner kroner.
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 30.08.2012 klokken 09.05