Carlson Rezidor er i Norge representert med hotellkjedene Radisson Blu og Park Inn by Radisson.
HSMAI er en verdensomspennende organisasjon som representerer alle deler av reiselivsbransjen. Organisasjonen arbeider blant annet for å stimulere til forbedrede kundeopplevelser og økt servicegrad i reiselivsbransjen, og deler årlig ut priser for å berømme bedrifter som har utpreget seg spesielt.
Carlson Rezidor, med hotellkjedene Radisson Blu og Park Inn by Radisson ble tildelt to priser. Prisen for medarbeiderutvikling, og bransjens hovedpris: Serviceveiviseren 2012.
Juryens begrunnelse
I sin begrunnelse for pristildelingen skriver juryen blant annet:
 Dette er en ener innen service som tar faglig utvikling, oppdatering og systematikk over tid på alvor. Siden 1995 har Carlson Rezidor stolt på sitt «Yes I Can»-konsept, noe som har skapt positive opplevelser for gjestene. Og service-konseptet har så definitivt ikke blitt noen døgnflue. Stadig utvikling av kompetanse og krav, har skapt en kontinuerlig positiv prosess som har resultert i en solid utvikling av tilfredshet hos kunden. Carlson Rezidor er en ledestjerne innen service uansett bransje. HSMAI gratulerer!
 Vi er veldig glade og stolte for å vinne disse prisene, og jeg deler dem selvfølgelig med alle de dyktige og serviceorienterte kollegaene som hver eneste dag fokuserer på å gjøre opplevelsen på våre hoteller så bra som mulig for gjester og besøkende, sier Tarje Hellebust, General Manager ved Radisson Blu Oslo Plaza og District Director Carlson Rezidor Hotels.
 Det er medarbeiderne som utgjør den store forskjellen, og vi har investert betydelige ressurser i kompetanseutvikling og medarbeiderutvikling av våre ansatte, gjennom vårt program ÂYes, I canÂ. Det at vi nå mottar denne bekreftelsen på at vi har satset riktig gjør at vi vil kunne jobbe enda hardere fremover med å tilby førsteklasses service i moderne, eksklusive og gjestfrie omgivelser, legger han til.
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 10.10.2012 klokken 09.00