Markedssjef i Hafjell Jean Gehin sier de har solgt heiskort for 7,45 millioner kroner i uke 8.
 Det er rett og slett «all time high» og vi er veldig fornøyd. I fjor solgte vi i den første vinterferieuken heiskort for i overkant av seks millioner kroner, så dette er en meget god økning sier Gehin til Gd.no.
Antall overnattingsdøgn i Hafjell er ennå ikke oppsummert, men salget av heiskort er ofte en god indikator. Om lag 30 prosent av heiskortene pleier å være dagskort, og resten er knyttet til overnattinger.
 Vi tror det blir gode tall med tanke på overnattinger, og uke 9 tror vi også slår bra til, ikke minst på grunn av godt vær, sier Gehin.
Kvitjfell øker sterkt
Kvitfjell har en økning på 20 prosent i antall overnattinger i vinterferien så langt, sammenlignet med i fjor.
 Og vi har en fin økning på dagsbesøk som ligger på sjuÂåtte prosent, sier markedssjef Eskild Solberg i Kvitfjell til Gd.no.
Denne vinteren har snøforholdene gjort at Kvitfjell har hatt tre uker mindre drift sammenlignet med fjoråret.
 Likevel har vi tjent inn de tapte ukene, sier Solberg.
Flere i framgang
Pellestova i Øyer har hatt en god start på 2012. Omsetningen i januar er doblet sammenlignet med i fjor, og budsjettet for februar er allerede nådd.
Direktør Shiona Law ved Raddison Blu Lillehammer sier de har økt belegget med ti prosent sammenlignet med i fjor.
Skeikampen har litt mindre omsetning på overnattinger som i fjor, men merker økning i restaurantomsetningen.
 Faktisk er det flere folk her, men mange går sammen om leie av hytter og leiligheter og dermed går inntektene knyttet til selve overnattingen litt ned, sier resepsjonsleder Sandra Mauer ved Skeikampen Resort hotell.
På Bjorli melder Bjorligard Hotell om den beste vinterferien på to år.
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 01.03.2012 klokken 09.20