Rundt 170 000 mennesker besøkte årets messe, som hadde hele 10 147 utstillere fra 189 land representert. Rundt 110 000 av de besøkende kom fra reiselivsbransjen, hvilket utgjorde en økning på 4%.
Mexico var det offisielle partnerlandet ved ITB Berlin 2014, som ble avsluttet søndag. I følge arrangøren ble det under messen sluttet avtaler til en samlet verdi av 6,5 milliarder euro.
– Det viser seg igjen hvor viktig og relevant en messe som dette er for å utvikle personlige bekjentskaper med partnere og kunder, til tross for at bransjen blir tadig mer digitalisert, sier Michael Frenzel, president i German Tourism Industry (BTW).
Spansktalende land hadde en markant tilstedeværelse på ITB Berlin 2014, der Mexico var representert med en paviljong på mer enn 700 kvadratmeter og 80 utstillere.
– Mexico er fornøyd med resultatene etter ITB Berlin. Som offisiell partner i år hadde vi anledning til å vise frem landet og våre destinasjoner, sier Claudia Ruiz, Mexicos turistminister.
– ITB er den viktigste turismeplattformen i verden, og vi klarte å presentere et kultivert, moderne og diversifisert Mexico, sier Ruiz.
Neste ITB Berlin finner sted i perioden 4.–8. mars 2015, da med Mongolia som den offisielle partneren.