Fra 1. januar i år gikk de tre reiselivslagene på Helgeland sammen i aksjeselskapet Helgeland Reiseliv. I midten av februar skal det nye reiselivsselskapet arrangere reiselivskonferanse for første gang siden Helgeland ble ett reiselivsrike.
 Markedsføring og salg blir det store temaet på årets konferanse. De tre tidligere reiselivsselskapene har gjort så godt vi har kunnet med begrensete midler. Når vi nå er slått sammen håper vi å kunne få mer markedsføring ut av kronene. Dette første året som et samlet selskap har vi fortsatt begrensete midler til rådighet, men under konferansen vil vi legge fram vår nye markedsplan og strategi, forteller Gunn Johansen.
Også den enkelte bedrift skal få med seg råd og ideer om hvordan de kan markedsføre og selge sine reiselivsprodukter.
 På Helgeland er det mange små reiselivsbedrifter med begrenset markedsføringsbudsjett. På konferansen skal vi prøve å finne ut hvordan disse bedriftene kan markedsføre seg mer kostnadseffektivt.
Johansen forteller at reklamemannen Jan Aasmann Størksen, som gjorde Frelsesarmeen til merkenavn, kommer for å holde workshop og holde foredrag om dette emnet.
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 31.01.2012 klokken 09.20