Der har hun har arbeidet med fortolkning, formidling, merkevarebygging, visuell profilering, informasjon, og markedsføring siden 1999. Hun har utdanning fra Universitetet i Oslo og Handelshøyskolen BI, og har tidligere arbeidet med forskningsadministrasjon og musikkproduksjon.
 Det daglige arbeidet med å få folk som liker oss til å komme, kan være tidkrevende nok. Publikumsbygging rekker vi stort sett ikke å ta fatt i. For publikumsbygging er ikke det samme som informasjon og markedsføring, det handler ikke bare om å motivere de som allerede elsker kunst og kultur til å kjøpe billett. Publikumsbygging handler om å rekruttere nye fans, om hva som motiverer førstegangsbesøkende, om hva som kan få folk som ikke oppsøker oss, eller som gjør det veldig sjelden, til å komme. Det handler om å bygge relasjoner til folk som ikke opplever at de tilhører kunst- og kulturlivet, sier Handeland.
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 30.08.2012 klokken 08.15