En årsak kan være at flere og flere nordmenn søker etter unike steder og nye opplevelser i ferien, og da blir leiebilen viktig, sier Tonje Engebretsen, country manager for Holiday autos i Norge.
 Dessuten er vi et stort globalt selskap som har kunnet presse leiebilprisene på ulike destinasjoner og i tillegg har vi fått hjelp av en sterk valuta som har gjort det billigere å leie bil i eurolandene, legger hun til.
Selskapet har også bevisst satset på å øke tydeligheten og forenkle leiebilprosessen, dels gjennom tydelige avtaler og totalpriser og dels gjennom å forenkle bestillingsprosessen. Hjemmesiden har fått spesiell fokus med avansert brukervennlighetstesting som har resultert i forbedret bestillingsrutiner.
 Nettet er vår mest populære kanal og det har vært viktig for oss å sikre at alle uavhengig av datakunnskaper raskt og enkelt skal kunne gjøre en bestilling, sier Tonje Engebretsen.
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 15.02.2012 klokken 08.30