Når man bruker godt over to hundre tusen kroner i medlemsavgift forventer man å få noe igjen. Det synes jeg vi ikke har fått, og da er det også viktig å se på vår egen bedrifts bunnlinje, sier hun til Lillehammer byavis.
Hun mener at Lillehammer Turist opptrer mer som et destinasjonsselskap som selger inn destinasjonen via kurs og konferanser, enn som et turistkontor.
 Her har vi større aktører med mer enn gode nok folk, sier Law og mener at Lillehammer Turist burde satse mer på å bli et rent turistkontor som betjener turistene som kommer til byen og distriktet på en mer utadrettet måte enn i dag.
Ser utfordringene
 Jeg ser jo problemene til Lillehammer Turist også. Med en medlemsmasse bestående av alt fra små gardsbedrifter til store aktører som Radisson Blu og Olympiaparken er det vanskelig å være ensartet. Men det kan bli vel mye kompromisser, mener hun og henviser til næringsminister Trond Giske som forleden dag mente at det burde være færre og større destinasjonsselskaper rundt i landet.
 Kanskje fylkesvise turist- eller destinasjonsselskaper er en løsning. Med mindre, lokale rene turistkontorer under der igjen? spør Law.
 Lillehammer Turist hadde nok tjent på å huske at de er til for medlemmenes skyld, mitt inntrykk er at de har glemt at medlemmene også er kundene deres, legger hun til.
Flere på vei ut
Så langt Lillehammer byavis erfarer, er det flere medlemsbedrifter i Lillehammer Turist som vurderer å trekke seg ut av forskjellige årsaker. En av disse er nok en stor aktør, Quality Hotel & Resort Hafjell.
 Vi har vært i dialog med Lillehammer Turist det siste halvåret og har fått plass i markedsrådet. Vi har kommet med noen innspill som Lillehammer Turist har stilt seg positive til. Så langt har vi vurdert det dithen at vi fortsetter som medlem, men vil evaluere medlemskapet nærmere sommeren, forteller hotelldirektør Richard Paulsen.
Synes det er trist
Daglig leder hos Lillehammer Turist, Vidar Svanemyr har ikke noe ønske om å gå i dialog med pressen om utmeldingen til Radisson Blu Lillehammer Hotel.
Likevel vil han på generelt grunnlag si at han synes det hele er trist at en av de største medlemsbedriftene trekker seg ut.
 Jeg tror at samarbeid er den viktigste formelen for suksess. Ingen av våre bedrifter eller destinasjoner er store nok alene til å kunne håndtere dette markedet, sier han.
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 11.05.2012 klokken 15.55