Det engelske selskapet New Mind og norske tellUs blir slått sammen – og får navnet New Mind tellUs. Begge er markedsledere innen digitalt kommunikasjon av reiselivs- og event-informasjon. Til sammen har de avtale med rundt 400 destinasjoner i totalt 7 land – og er størst i Europa på området.
-Fusjonen med tellUs representerer et strategisk samarbeid som gjør det mulig for oss å vokse enda raskere internasjonalt, sier administrerende direktør Richard Veal i New Mind i en pressemelding.
New Mind har omtrent 60 prosent av Storbritannias marked for såkalte «e-tourism solutions». tellUs har omtrent 80 prosent av det Skandinaviske markedet. Det fusjonerte selskapet vil bli den største leverandøren av slike tjenester i Europa. På kundelisten står blant andre Visitnorway, Visitscotland, Visitdenmark, Visitcopenhagen, Visitoslo, Visitbergen, Visitliverpool, Visitmanchester, Visitbath, Visitdevon og Visitchester.
-Dette vil representere et paradigmeskifte for tellUs – og det vil gi våre reisemålsselskaper i Skandinavia løsninger som de før bare kunne drømme om. Som innholdsleverandør til media vil vi også bli ytterligere styrket, sier grynder og administrerende direktør Michael Borge i tellUs.
Mens tellUs totalt har avtaler med drøye 220 destinasjoner i Norge, Sverige og Danmark, har New Mind avtaler med rundt 150 destinasjoner i Skottland, England, Wales og Spania. Totalt har de til sammen nærmere 400 destinasjonsavtaler i Europa. New Mind og tellUs vil sammen representere mer enn 500 000 opplevelsesprodukter i Skottland, England, Wales, Spania, Sverige, Danmark og Norge.
En viktig grunn for denne fusjonen er at en felles teknisk plattform for alle 7 land vil gi selskapet den økonomiske gjennomføringsevnen som er nødvendig for å møte morgendagens behov i markedet.
-Vi planlegger å investere over 15 millioner kroner de neste tre til fem årene, sier Richard Veal.