Åkre begynte i den nyopprettede stillingen 1. mars.
 Stillingen er et spleiselag mellom destinasjonsselskapet, aktører i reiselivet og Sparebanken Møre, og er i første omgang en treårig prosjektstilling, sier Åkre til Sunnmørsposten.
Høye mål
I løpet av de tre årene skal konferansemarkedet på Sunnmøre virkelig ta helt av, om Åkre får det som hun vil.
 Målene for stillingen er å øke antall romdøgn i hele området med 50 prosent fra 2011 til 2014, samt øke omsetning med 64 millioner kroner per år fra 2011 til 2014, noe som igjen vil gi en total omsetning på dette segmentet på 190 millioner kroner i året i 2014, sier Åkre til avisen.
 Det er helt klart hårete mål, men vi tror det er gjennomførbart, og vi liker å være ambisiøse. Det er tross alt 35 prosent av alle hotellrom i snitt som står ledige gjennom året, og weekendene utenom høgsesongen er det mye å hente på, sier Åkres sjef, leder for Destinasjon Ålesund og Sunnmøre, Geir Steinar Vik.
Tenker hele regionen
Begge presiserer at dette ikke bare er en Ålesunds-satsing.
 Det er viktig å få med at dette ikke bare er en konferansesatsing for byen Ålesund, men for alle relevante medlemsbedrifter i destinasjonsselskapet sitt område på Sunnmøre, sier Åkre.
 Halvparten av satsingen blir i Ålesund, mens resten av Sunnmøre får den andre halvparten, med et eget prosjekt for Søre Sunnmøre, sier Vik.
Åkre forteller at hun kommer til å få flere roller fremover.
 Jeg blir selger, organisator, kontaktperson for samarbeidende aktører og vertskap, så det blir nok å henge fingrene i, sier hun.
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 17.06.2012 klokken 16.10