Fylkesrådmannen foreslår at Aust-Agder fylkeskommune bevilger VisitSørlandet to millioner kroner i markedsføringstilskudd for 2012, og 400 000 kroner til Visit Sørlandet Booking som tilskudd til utviklingskostnader i forbindelse med booking/distribusjon, skriver lp.no.
Forutsetningen for bevilgningen er at Vest-Agder fylke legger 3,6 millioner kroner på bordet  tre millioner til markedsføring og 600 000 kroner til booking.
Videreføring av Skattejakt
Fylkeskommunene på Agder etablerte i 2009 et selskap for markedsføring og distribusjon av reiselivet i landsdelen, Visit Sørlandet. Etableringen ble gjort på bakgrunn av en bred faglig rapport og dens anbefaling av organiseringen av reiselivet på Sørlandet. Øvrige bidragsytere er de fleste kommunene på Agder og næringen. Det er også etablert et heleid datterselskap  VisitSørlandet Booking, for å utvikle og drive relevante bookingsystemer i landsdelen. Dette er en videreføring av det tidligere selskapet Skattejakt med samme formål.
En årlig markedsføringsstøtte på fem millioner kroner er i tråd med forutsetningene da selskapet ble opprettet.
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 10.04.2012 klokken 16.45