Dette sier konsernsjef i Dyreparken Utvikling, Reidar Fuglestad.
 Vi har unike historier her i Dyreparken som vi alltid satser på å utvikle. Idéen om Abra Havn har vi gått med siden 2007, og det var fabelaktig å åpne stedet 25. mai i år. Investering på 200 millioner kroner er mye penger, men det er helt avgjørende for reiselivsbedriftene i Norge med nyskapning, sier Fuglestad, og fortsetter:
 En av Dyreparkens vekststrategier er å ta en større del av verdikjeden. Det er da naturlig å ta del i den meget store overnattingsetterspørselen som Dyreparken har generert i en årrekke.
Selv om sommersesongen har vært god, mener Fuglestad det er for tidlig å si hvilke resultater åpningen av Abra Havn har gitt.
 Vi har fått stor oppmerksomhet, mange svært gode tilbakemeldinger fra gjester og et godt grunnlag for kommende sesonger, men dette er en langsiktig satsing. Imidlertid har første sesong gått omtrent som forventet. Vi utvikler for vår del en helt ny virksomhetskompetanse og det skal vi bruke tid på å bli gode på, sier Fuglestad.
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 27.09.2012 klokken 20.55