Det kan se ut som om samtlige administrerende direktører i de store hotellkjedene har regnet seg frem til samme slutning: Det er konferansegjestene som er de mest attraktive. Knappe to måneder etter at Rezidor lanserte sitt nye konsept “Experience meetings”, lanserer Scandic noe som er til forveksling likt, nemlig “Sideorders”.
Dette er en “tilleggsmeny” hvor gruppe- og konferansedeltageren kan bestille aktiviteter som skal kunne øke kreativiteten og lekenheten i møter og konferanser. I de aktivitetene man kan velge mellom er blant annet fotball- og hockeyspill, lego, fatboys (stor drakt man tar på seg) og plastelina. Også det obligatoriske ballrommet er med når Scandic går etter konferansegjestene.
 Tar man noen uventete grep midt under eller i avslutningen av møtet, bedres effektiviteten og sluttproduktet. Hele bedriften får mer ut av den tiden de har satt av, sier Thomas Fankl, mat- og drikkeansvarlig i Scandic, i følge Travelreport.se.
Konferansegjestene bestiller tradisjonelt arrangementetene sine tidlig, betaler høy rompris og tilbringer mange timer på hotellet hvor det er mulighet til å bruke penger. Det er nok noen av årsakene til hotellkjedenes plutselig forelskelse i konferansegjesten.