Prisen regnes som en av de mest prestisjefylte innen sitt område, og er flyselskapenes fagpris over den beste markedsføringen av destinasjon og flyruter i løpet av det siste året. Innovasjon Norge og Avinor ble stemt frem av et dommerpanel bestående av medlemmer fra internasjonale flyselskap.
– Vi er svært takknemlige for denne prisen, som viser at vår internasjonale markedsføring både hjelper våre partnere med videreutvikling og profilering, samtidig som den blir lagt merke til og hevder seg internasjonalt, sier Per-Arne Tuftin, reiselivsdirektør i Innovasjon Norge.
Brussels Airport vant Routes Marketing Award, mens Innovasjon Norge vant i klassen som beste destinasjonsmarkedsfører i Europa. Andre nominerte i kategorien var Tenerife, Algarve, Montpellier og Valencia.
Samarbeid med gode resultater
Det var Avinor som tok imot prisen under prisutdelingen i Aberdeen i år på vegne av Innovasjon Norge.Samarbeidet rundt markedsføringen av Norge i utlandet har vært gjennomført på en strategisk langsiktig og helhetlig måte. I kampanjene fremstilles Norges unike natur og kulturlandskap på en storslagen måte. I de prisvinnende kampanjene har flyselskap i aktuelle markeder også deltatt som partnere.
– Vi ønsker å gratulere med denne gjeve prisen og vi opplever samarbeidet med Innovasjon Norge som svært godt. Det har gitt oss gode resultater i våre kampanjer sammen med flyselskap og vi ser frem til å fortsette samarbeidet i årene som kommer, sier Renate Larsson, ruteutvikler i Avinor, Oslo Lufthavn.