Fjord Norge lanserte sin nye visuelle identitet under arrangementet Norway Travel Workshop, og fikk ifølge Reiselivsavisen.no god respons fra sine partnere, melder Kampanje.com.
 Jeg synes det er bra med færre farger og et blått og grått fargevalg som sier fjord, fjell og bre. Jeg synes logoen gjenspeiler tiden med sine stramme linjer og blått som er «in» nå. I tillegg fremstår den nye logoen som mer trendy enn den forrige, sier bookingsjef Tone Nordvik fra Hotel Union i Geiranger ifølge Reiselivsavisen.no.
Administrerende direktør Kristian B. Jørgensen sier de ønsket å få større fokus på produktet.
 Fjorden er det verden der ute identifiserer oss med. Det handler om «location», «location», «location». Man kan tydelig se røttene tilbake til den opprinnelige profilen, men vi ser et mye tydeligere og klarere merke nå, sier han.
Det er reklamebyrået MK Norway som står for den nye profilen.
På Kampanjes nettsider kan du se den nye profilen.
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 08.05.2012 klokken 09.50