Det nye samarbeidet mellom kommunen og den private bedriften går blant annet på infrastruktur, lokale reguleringer, investeringer og markedsføring, melder Tv2.no.
 Dette er et unikt prosjekt for oss og vi satser mye på dette, sier lederen for pakketurer i Color Line, Øyvind Eikaas til TV 2.
Det er Hovden som vil bli brukt for å få flere utenlandske turister til Norge.
 I dag er det cirka 30 000 utenlandske gjestedøgn på Hovden hvert år, og målet er at dette tallet dobles innen fem år, sier Eikaas.
Satser på nærmarkedene
Det er spesielt dansker og tyskere man nå satser på, men også nederlenderne vil bli forsøkt lokket til Norge.
 Vi ønsker å få Hovden til å bli en helårsdestinasjon og satser mye på å få dette til, sier konsernsjef i Color Line, Helge Otto Mathisen.
 Dette henger tett sammen med regjeringens reiselivsstrategi, om å utvikle partnerskap i reiselivsbransjen som sikrer lønnsomhet og helårsarbeidsplasser, legger han til.
Det er uklart hvor mange penger fergerederiet går inn med i samarbeidet, men dersom prosjektet blir vellykket står andre destinasjoner for tur.
Overfor Dagens Næringsliv nevner Mathisen Geilo, Hafjell og Norefjell som mulige samarbeidspartnere i framtiden.
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 23.10.2012 klokken 20.45