Det betyr at besøkstallene fra 2013 så vidt ble slått.
– Det er vi veldig fornøyde med. Utstillerne også. Mange av dem har allerede meldt seg på til neste år, sier Merete Falch, som er prosjektdirektør hos arrangøren K2 Marketing, til Budstikka.no.
Da opptellingen var klar, viste det seg at det var fler besøkende både fredag og søndag, mens det på lørdag var litt dårligere oppmøte enn i fjor. Og på spørsmål fra Budstikke om å trekke frem nye trender, mener Falch at mange var spente på såkalte kombinasjonsferier.
– Jeg hørte mange snakke om kombinasjonsferie, at de for eksempel på vei til New York velger å bli et par dager på Island for å få med seg flere opplevelser. Dessuten er trenden for 2014 den aktive ferien, hvor man er fysisk aktiv i ferien. Jomfrureisers tur til Roma for kvinner som deltar i maraton, samtidig som har det hyggelig med venninner, er et eksempel. De solgte ut et fly med nærmere 200 plasser på kort tid.
Det var tredje året messen ble arrangert på Telenor Arena på Fornebu. Falch er godt fornøyd med stedet.
– Arenaen er jo bygget som en idrettshall, og jeg skulle nok ønske meg at den var bedre tilrettelagt for messer. Når det er sagt, fikk vi optimal service av alle som jobber der, og alt fungerte fint med hensyn til kollektiv transport og parkering.