Ingen andre reisemål i Vings verden hadde tilsvarende høy prosentandel hva gjaldt graden av tilfredshet på hotell og innfrielse av reisemålsforventninger.
Sist vinter reiste fire tusen svensker med Ving til Aruba og tilbakemeldingen er altså entydig positiv. Denne vinteren skal Ving Norge for første gang sende nordmenn med direktefly til Aruba fra Oslo.
Verdi for kronene
I evalueringsskjemaet stilles det spørsmål om alt fra kjøp av reisen, hotellet, Vings guider på destinasjonene, service på hotellet, været m.m. Et av de mest sentrale spørsmålene er hvorvidt man opplever at man har fått valuta for pengene, både prismessig og opplevelsesmessig. Arubas gode og allsidige kjøkken er for mange en viktig del av ferieopplevelsen, og når man da erfarer at man kan nyte et restaurantbesøk til et prisnivå som ligger 30 prosent lavere enn tilsvarende her hjemme, er det klart at dette teller positivt.
 Det er avgjørende at man som kunde føler at man har fått valuta for pengene. Reisene til Aruba er ikke direkte lavprisreiser, og da er det godt at vi svart på hvitt kan få tilbakemelding om at våre kunder opplever at Aruba er verdt hver en krone, sier Sophie Frisholm, PR-ansvarlig i Ving.
Utvider tilbudet
 Med Aruba på programmet har vi neste vinter fått et attraktivt tilskudd til langdistansedestinasjoner som Thailand, Cuba og Mexico, og med svenskenes tilbakemeldinger i bakhodet er vi sikre på at øya vil falle i smak, sier Frisholm.
 Litt overraskende ligger også Aruba på topp hva gjelder positive tilbakemeldinger på våre utflukter. Øya har ingen store, historiske severdigheter på land, men alle opplevelsene på, i og under vann kan imponere selv de mest reisevante blant oss, fortsetter hun.
Utsendelse av evalueringsskjema til hjemkomne gjester har Ving benyttet aktivt siden 70-tallet, og tilbakemeldingene fra gjestene har vært uvurderlig i den stadige prosessen med å utvikle produktene. Ett tydelig eksempel på dette er Vings hotellkonsepter, der kundenes synspunkt, drømmer og ønsker for den perfekte ferien har vært helt sentrale for det selskapet i dag kan tilby sine gjester.
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 26.06.2012 klokken 06.50