Myten om at Norwegian alltid er billigst, irriterer meg. Det har vi flere undersøkelser som tilbakeviser. Kunden må sammenligne totalprisen, ikke bare hva som markedsføres, sier Roald til Aftenposten.
Han går inn for at flybransjen får det samme pålegget som telebransjen har om å oppgi den reelle kostnaden ved kjøp av nye mobiltelefoner.
 Mobilselskapene har ikke lov til å kaste ut en telefon til en krone i markedet og la kundene tro at det er hele kostnaden ved å kjøpe den. De som selger slike produkter, er pliktige til å oppgi hva telefonen minst kommer til å koste dem i ett år, for slik å synliggjøre for folk hva den endelige regningen blir når du kjøper et produkt som tilsynelatende ikke koster noe som helst.
Lite kundevennlig forslag
Norwegian har ingen sans for et pålegg om å inkludere alle tillegg i totalprisen overfor publikum.
 Kundene vil ha valgfrihet. Å Âpåtvinge kundene tjenester de kanskje ikke trenger, for deretter å presentere et totalbeløp, er et særdeles dårlig og lite kundevennlig forslag. Man må skille mellom betaling for valgfrie tjenester, som kan velges bort slik vi har gjort det i Norwegian, og gebyr som må betales uansett  for eksempel det faste bestillingsgebyret SAS tar på absolutt alle kjøp, sier kommunikasjonsdirektør Anne-Sissel Skånvik i Norwegian til Aftenposten.
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 04.06.2012 klokken 08.35