Jeg vil ha landssjefer i Norge, Sverige og Danmark som driver og har kontroll på den lokale virksomheten, sier Drury i et intervju i den siste utgaven av svenske Travel News.
Nå må ethvert aksjeselskap i Norge ha en egen administrerende direktør, og for AmEx sin del har det de tre siste årene vært Sondre Gulliksen. Han skal fortsatt inneha stillingen, men rollen vil nok endres noe når Drury nå signaliserer sterkere satsing på hvert enkelt marked.
 Det britiske og nordiske markedet er forskjellige og vi kommer til å satse ekstra ressurser på de lokale kundene i Norden, for de er vår største kundegruppe, fortsetter han.
Les også: Nye ledere i AmEx-kjeden.
Drury har hatt en rekke sjefsstillinger i AmEx, sist som salgsdirektør for Europa. Han vil dele sin tid mellom Storbritannia og Norden. De to markedene er omtrent like store, men forskjellige.
 70 årosent av våre kunder i Storbritannia er globale selskaper. I Norden er det motsatt. Bare 30 prosent er globale kunder, men de har ofte en internasjonal tilstedeværelse, forteller Drury.
Det er også mer vanlig i Norden at mindre selskaper benytter et forretningsreisebyrå enn i Storbritannia.
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 27.06.2012 klokken 07.05, oppdatert klokken 10.15