Sistnevnte er Storbritannias raskest voksende hotellkjede i økonomiklassen.
Samarbeidet med HRS innebærer at Amadeus distribuerer HRSÂ hotellinnhold, som for første gang blir tilgjengelig via et globalt distribusjonssystem.
Samarbeidet er et stort skritt videre i Amadeus initiativ “Multisource som har som mål å distribuere hotellinnhold fra flere ulike kilder i en effektiv og tidsbesparende prosess. Med HRS’ 250 000 hoteller får brukerne integrert tilgang til et bredere innhold, inklusive de 50 000 hotellene som hittil er distribuert eksklusivt via HRS.
 Samarbeidet med Amadeus er en viktig milepæl i vår multikanalsstrategi som går ut på å tilby våre hotellpartnere integrert distribusjon fra en eneste kilde. Ved å distribuere innhold via en GDS-kanal blir våre hotellpartnere tilgjengelige for over 91 000 reisebyråer og 65 000 av flyselskapenes salgskontorer. HRS integrerte, heldekkende løsning, som knytter frittstående hoteller direkte til GDS-kanalen, bidrar til å redusere distribusjonskostnaden til våre hotellpartnere med ti prosent sammenlignet med konkurrerende løsninger, sier administrerende direktør Tobias Ragge i HRS.
 Amadeus’ mål er å tilby reisebyråene det bredeste utvalget av hotellinnhold, uansett om reiseagentene vil finne et femstjerners hotell, tilby service til en budsjettbevisst forretningsreisende eller finne helgereiser til prisgunstige hoteller som Travelodge, sier Hugo Ehrnreich, sjef for hotelldistribusjon i Amadeus.
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 09.02.2012 klokken 09.55