Ja, året har startet meget godt, forteller daglig leder Irén Carlstrøm i Allinclusive.no.
Hun sier at tall fra blant annet Storbritannia viser at en av tre vil velge et allinclusive-hotell når de skal på en såkalt sydenferie i de nærmeste årene. Den økonomiske usikkerheten som råder i Europa bidrar til at flere vil ha kontroll på feriebudsjettet, og velger allinclusive som ferieform, som innebærer at det meste av mat og drikke på hotellet er inkludert i prisen. Norge er hittil skånet for de økonomiske urolighetene, men også flere nordmenn fokuserer på å få mer for pengene.
Ekspanderer til Sverige
Doblingen i innsalget for januar er som forventet for Allinclusive.no, som planlegger ekspansjon i 2012. Selskapet storsatser nå i Sverige, og etablerer Allinclusive.se i nabolandet løpet av kort tid.
 Svenskene er også opptatt av Âen prisvärd semesterÂ, og vi skal ta en andel av det svenske allinclusive-markedet. Vi er et alternativ til charteroperatørene. I tillegg til gode hotellpriser gjennom store volumavtaler, kan vi også tilby fleksible reiselengder, så vi er så absolutt konkurransedyktige. Vi vurderer også å ekspandere til Finland og Danmark etter hvert, sier Irén Carlstrøm.
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 08.02.2012 klokken 09.50