Selv om klageren fikk medhold, nekter disse to selskapene å ta vedtakene til etterretning. Det betyr at de som er blitt rammet av forsinkelser og kanselleringer  og som har fått tilkjent erstatning i klagenemnda, ikke ser noe til pengene de har krav på, melder Aftenposten.no.
 Forbrukerne skal gis mulighet til å velge de flyselskapene som tar passasjerrettigheter på alvor. Vi vil advare om at Continental Airlines og Ryanair fem ganger hver i totalt 15 saker i fjor, unnlot å følge opp Flyklagenemndas vedtak, sier Anne Haabeth Rygg, fagdirektør for samferdsel i Forbrukerrådet, til nettstedet.
Norske selskaper er flinke
Sakene som er oppe i Flyklagenemnda har oppstått ved reiser i, eller til og fra Norge. Det innebærer at mange av sakene i nemnda gjelder norske flyselskaper.
 Forbrukerrådet har inntrykk av at de fleste selskapene som trafikkerer Norge, opptrer seriøst og løser de fleste situasjoner når de oppstår. Når saker ender opp i Flyklagenemnda, følger flyselskapene som regel nemndas vedtak, sier Rygg og legger til:
 Men dette skjedde likevel ikke i 15 saker i fjor, og enkelte selskaper bør derfor skjerpe seg.
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 03.02.2012 klokken 09.35