Aviareps sitt oppdrag, i tett samarbeid med lokale partnere, er å vise fram Malaysias varierte turistattraksjoner og øke bevisstheten om Malaysia som et foretrukket turistmål i det nordiske markedet.
Antallet besøkende fra Norden til Malaysia oversteg 80 000 i 2019, og de første månedene av 2022 så lovende vekst av reisende fra alle de nordiske landene. Etter Covid-19 nedstengningen, er Malaysia nå helt åpen og helt uten restriksjoner. -Igjennom Avireps oppdrag søker Malaysia å stimulere til vekst i besøkende fra Norden.
Dato’ Zainuddin Abdul Wahab, Director General of Tourism Malaysia, uttaler:
«Malaysia har mye å tilby som et turistmål, og vi er ivrige etter å ønske besøkende fra Norden velkommen tilbake til et stort utvalg av opplevelser. Dette inkluderer unike naturlandskap, verdensarvsteder, storbyferier, kulturelt- og kulinariskmangfold. -Her ønskes du varmt velkommen, og ikke bare av et varmt tropisk klima, men også gjennom den oppriktige gjestfriheten til det malaysiske folket. -Vi er glade for å ha Avireps med på laget, og ser frem til å arbeide med dem for å styrke vår markedsføringsstrategi i nært samarbeid med våre nordiske partnere.»
Tapani Kauhanen, General Manager, AVIAREPS Nordic Countries, uttaler:
«Det er en stor ære for Avireps å representere Malaysia i de nordiske og baltiske markedene. Malaysia er et multikulturelt land med et tropisk klima som tilbyr alt fra pulserende metropoler, fantastisk natur og herlige stender, med andre ord, et ideelt reisemål for oss i Norden. Våre profesjonelle team i reisemarkedet og våre stedlige representanter i hvert nordisk land, er sterke ressurser i å spre budskapet og nå de fastsatte målene. Samtidig er vi glade for å ha Helen Eriksson med oss som ansvarshavende for kundeforholdet, med hennes spesielle ekspertise og kontinuitet.»
Om Tourism Malaysia
Malaysia Tourism Promotion Board, også kjent som Tourism Malaysia, er et byrå underlagt Ministeriet for turisme, kunst og kultur. Byrået har fokus på å promotere Malaysia som et foretrukket reisemål globalt. Siden stiftelsen har byrået blitt en stor internasjonal aktør. I 2019, registrerte Malaysia 26.1 millioner turistankomster, og RM 86.14 milliarder i turistinntekter, noe som setter Malaysia i samme gruppe som de største turistdestinasjonene i verden.