Tourism Ireland har lansert en multimediekampanje for å øke turismen til Irland fra Norden i løpet av de kommende månedene. Kampanjen, som presenteres under banneret «trykk på den grønne knappen», vil bli sett av millioner. Den skal inspirere folk til å planlegge en ferie til Irland i 2022, men også generere etterspørsel nå og øke antallet bestillinger av ferier og korte reiser til Irland i resten av 2021.
Den vidtfavnende kampanjen vil omfatte reklame på sosiale medier som Facebook, YouTube og Instagram. Et travelt program med mediebesøk samt samarbeidskampanjer med flyselskaper og turoperatører er også i gang.
– Vi er glade for å avduke den nye reklamekampanjen for å promotere Irland på tvers av de nordiske markedene – og fremheve våre flotte byer, spektakulære landskap og alt man kan se og gjøre her. Når vi begynner med gjenoppbyggingen av reiselivsvirksomheten vår, er målet å gi ferierende en påminnelse om at Irland er det perfekte reisemålet for en ferie eller kort reise. Tourism Ireland skal gjøre sitt ytterste for å lokke så mange turister som mulig til Irland i løpet av de kommende månedene, sier Emer MacDiarmada, som er Nordic Market Manager hos Tourism Ireland.
– Med utmerket tilgang til Irland kan det nordiske markedet spille en viktig rolle når reiselivsnæringen skal reise seg igjen. Jeg sikker på at ‘grønn knapp’-kampanjen vår vil vise det beste av det Irland har å tilby. Turoperatørene, turistattraksjonene og overnattingstilbydere våre har jobbet hardt med å innføre nye sikkerhetstiltak og forholdsregler for å sikre at besøkende og ansatte er trygge.