Ticket har i lang tid vært sterke innen charterreiser både i butikk og på hjemmesiden Ticket.no. I høst ble Charter.se lansert, og nå satser Ticket videre gjennom lanseringen av Charter.no. Gjennom dette kommer Ticket til å kunne komplettere sin kundetilbud og nå ut til nye kundegrupper.
– Vi har i løpet av de siste årene hatt en strekt organisk vekst online, både innen charter og innen flybasert salg. Denne lanseringen på det norske markedet gir oss veldig bra forutsetninger fremover for å fortsette vår utvikling inne chartersegmentet online, sier Pelle Svensson, sjef for Online hos Ticket.
I løpet av de siste årene har Ticket økt både salget og resultatet. Salget online har økt både i Norge og i Sverige der Ticket driver salg både i butikk og online, og på de rendyrkede onlinemarkedene Danmark, Finland og Tyskland. Med kjøpet av Charter.no satser Ticket nå på å vokse ytterligere innen chartersegmentet online. Gjennom å bruke Tickets høye kompetanse og lange erfaring inne charterreiser både i butikk og online så vil Charter.no utvikles og optimeres for å forbedre brukervennligheten for kundene. Satsningen kommer primært til å fokusere på det norske og svenske markedet, men det planlegges allerede nå på sikt også å inkludere Danmark.