Alle kunderelaterte og interne systemer vil nå integrere BCD Travels utseende og profil, og Ticket Biz-navnet vil ikke lenger være i bruk.
Ticket Biz ble etablert i Sverige i 1986. Siden da har Ticket Biz bygget opp en sterk organisasjon og nettverk. Neste steg i integreringsprosessen vil være å gjennomføre den juridiske fusjonen med de to selskapene i Norge og Sverige i løpet av neste år.
Etter BCD overtok fullt eierskap i slutten av 2016, var meningen å kombinere Ticket Biz’ lokale styrker med BCDs globale rekkevidde, teknologi og produkter. Resultatet gir ifølge en pressemelding fra selskapet fordeler både til lokale og internasjonale kunder.
– Sammen kan vi levere raskere avgjørelser, teknologi og tjenester, noe som er nødvendig for å best betjene sine kunder i et marked som endrer seg i stadig høyere tempo, sier Thomas Ådén, Vice President Nordics, BCD Travel.
– Nye BCD gir det det beste fra begge verdener, konkluderer han.
BCD har bransjens høyeste gjenkjøpsrate (95 prosent) de siste 10 årene. Siden 2006 har BCD, som et globalt selskap, i gjennomsnitt re-investert 40 prosent av sitt resultat hvert år. Av dette har rundt 70 prosent gått til utvikling av ny teknologi og andre verktøy for å forbedre service, data og andre fordeler for kundene.
Den nylige lanseringen av hotelltjenester i den digitale plattformen Tripsource® gir ifølge Ådén BCD sine reisende tilgang til over én million overnattingssteder og over 12,6 millioner forskjellige priser.