– Tiden for massemarkedsføring er over. Fremtiden ligger i fokuserte markedskampanjer som kan levere målbare resultater, sier TAT-direktør Yuthasak Supasorn.
– Disse vil bidra til å gi oss sterkt merkevare-nærvær, øke effektiviteten av vår markedsinnsats, adressere sesongfaktorene og etablere tettere samarbeid med potensielle partnere i næringsliv og lokalsamfunn som kan bidra til at vi når våre mål.
Den internasjonale markedsstrategien vil bli rullet ut gjennom 12 månedene fra oktober, og skal nå kunder verden over – fra førstegangsreisende til gjengangere, fra pensjonister til sportsentusiaster.
TAT opplyser at man vil satse på nisjemarkeder som brylluper og bryllupsreiser, kvinnelige reisende og gastronomi, samtidig som man vil fortsette å skape en merkevare som luksus-destinasjon.
TAT skal fortsette å bruke Amazing Thailand i sin internasjonale markedsføring med undertittelen Discover Amazing Stories in Amazing Thailand, men vil endre vinkelen noe med det nye konseptet Open to the New Shades of Thailand for å gi mer dybde i presentasjonen av Thailands mangfold.