En rekke rabatter og tilbud fra reiseselskapene ser ut til å ha inspirert mange til å bestille reiser i løpet av kampanjeuken, og bestillingene økte med hele 22 prosent.
Populære reisemål som Alicante og Gran Canaria toppet listen over de mest bestilte destinasjonene. Dette viser at vi gjerne utnytter kampanjeperioden til å sikre oss billigere reiser til favorittdestinasjonene.
– Vi ser en tydelig trend der stadig flere velger å planlegge reisene sine tidlig, spesielt når det finnes kampanjetilbud fra reiseselskapene. Black Week har derfor blitt en viktig periode for å sikre seg reiser for det kommende året, sier Ellen Wolff Andresen, Markeds- og Administrasjonssjef i Ticket.
Statistikken viser at det spesielt var bestillinger av rutefly som økte mest under Black Week og Cyber Monday, sannsynligvis på grunn av de mange attraktive tilbudene fra flyselskapene.
De mest bestilte reisemålene under kampanjeperioden
- Alicante (3)
- Gran Canaria (1)
- London (5)
- Paris (9)
- Gdansk (NY)
- Malaga (7)
- Amsterdam (NY)
- Bangkok (2)
- Brüssel (NY)
- Zürich (NY)
- Barcelona (6)
Kilde: Tickets bookingstatistikk, reiser bestilt under Black Week og Cyber Monday 2024, uke 48 og mandag u.49. Tall i parentes viser plasseringen under Black Week og Cyber Monday i fjor uke 47 og mandag uke 48.