Hotellmagnaten bruker tydeligvis egne erfaringer i sin tilnærming til programmet.
– Selvtillit er alt når det kommer til sjekking, sier han.
– Med Nordens beste lojalitetsprogram og servicenivå er vi sikre på at våre konkurrenters stamgjester heller vil dele seng med oss fremfor et motorhotell. Nå skal derfor alle med høyere medlemskap i konkurrerende lojalitetsprogram få mulighet til å oppleve ekte Nordic Choice gullservice, sier han videre som eier og styreleder i Nordic Choice Hotels.
Statusmatch betyr at gjester med andre hotell-lojalitetsmedlemskap enkelt kan sikre seg samme medlemsnivå i Nordic Choice Club ved hjelp av få tastetrykk.
– I hotellbransjen er bonus- og medlemsfordeler en viktig del av serviceleveransen. Nordic Choice Hotels har et sterkt lojalitetsprogram fordi vi fokuserer på kontinuerlig oppgradering av tilbud og tjenester til gjestene våre. Nordic Choice Club-medlemmene står i dag for nesten 35 prosent av alle solgte romdøgn på hotellene, men potensialet er mye større, sier stordalen videre.
I første kvartal 2016 talte Nordic Choice Club 1, 26 millioner medlemmer. Tidligere i år inngikk Nordic Choice Club et samarbeid med reiselivsgiganten TUI. Det betyr at Nordic Choice Club-medlemmer nå i tillegg kan tjene og bruke bonuspoeng på charterreiser med Star Tour og Fritidsresor.
I tillegg til å kunne bruke opptjente poeng på sydentur, vil Nordic Choice Club-medlemmer få sesongbaserte spesialtilbud og rabatter på reiser med TUIs charterselskaper i Skandinavia.
– Nå kan du tjene poeng mens du bor på hotell i Norden, for eksempel i forbindelse med jobb, og bruke poengene til å ta med familien eller din kjære på ferie til varmere strøk. Vi tror dette vil bli til stor glede våre medlemmer, og ser på samarbeidet som en viktig styrking av medlemskapstilbudet i Nordic Choice Club, sier Torgeir Silseth, administrerende direktør i Nordic Choice Hotels.