Destinasjonene Bali, Australia og New Zealand øker mest.
– Det er økning så å si over hele linjen, og det er spesielt morsomt å se at Oslo øker med over 33 prosent. Her er det stor konkurranse, som gjør dette til ekstra hyggelig lesning, sier Henrik Hanevold, Sales Manager i Singapore Airlines Norge.
Hanevold mener økningen skyldes det ekstreme fokuset selskapet har på produktutvikling med for eksempel nye fly, oppgraderte menyer og nye Premium Economy.
– Nordmenn er blitt mer kvalitetsbevisste, og spesielt slår dette ut når man skal reise lenger enn til Europa. Flere velger å oppgradere seg til business-klassen eller vår nye Premium Economy-klasse, og vi har så langt solgt 30 prosent flere businessbilletter til ferie- og fritidsmarkedet enn på samme tid i fjor.
Australia og New Zealand er to av de destinasjonene som vokser raskest, med for eksempel 36 prosent økning til Sydney, og 52 prosent økning til Brisbane.
– Kanskje ikke så unaturlig med hensyn til den positive valutautviklingen ”down under”, mener Hanevold.
– Den norske kronen står nesten på stedet hvil mot den australske dollaren. Dette i tillegg til meget gode flyforbindelser gjør nok sitt til at mange virkeliggjør drømmen om Australia i år.
Av flyselskapets ti på topp er fire av destinasjonene i Australia, og Hanevold tror det vil øke ytterligere i 2016.
– Vi har en meget stor etterspørsel etter Australia om dagen, og med 127 avganger videre innenlands er det mye å velge mellom, sier Hanevold.
I September lanserer Singapore Airlines en ny rute fra Singapore til Australias hovedstad Canberra og New Zealands hovedstad Wellington. Dette blir den aller første direkteruten mellom hovedstedene.
Nordmenns topp 10 destinasjoner med Singapore Airlines
1 Singapore
2 Sydney
3 Bali
4 Manila
5 Brisbane
6 Ho Chi Minh City (Saigon)
7 Perth
8 Melbourne
9 Auckland
- Christchurch