En ny undersøkelse fra reiseselskapet Sabre viser nemlig at om valgene på grunn av tilbudsjungelen i det digitale universet nå er lettere tilgjengelig enn tidligere, bruker vi langt mer tid enn før på å finne frem til det beste tilbudet.
Rundt 43 prosent av alle nord-europeere forventes å ta en ferie – kort eller lang – til et varmere sted som for eksempel Kanariøyene i løpet av den kommende vintersesongen. Og i søket etter de beste flybillettene bruker vi i gjennomsnitt 3,5 timer på digitale søk etter det beste tilbudet – én av 10 bruker faktisk så mye som sju timer på søket.
– Dette er et resultat av flyselskapenes stadig tiltagende prosess med oppdateringer og introduksjon av nye tilbud. Det er et skikkelig paradoks – på den ene siden er valgfriheten flott for passasjerene, men på den andre siden gjør det søket etter den optimale billetten tidkrevende og kompleks. Noen besøker faktisk opp mot 38 forskjellige nettløsninger før de foretar en booking, sier Roshan Mendis, senior vice president EMEA i Sabre.