Best Breakfast har ifølge hotelledelsen hatt stor suksess i Sverige, og nå er det altså de norske kjedehotellenes tur å få produktene på sine frokostbord.
I Norge har nettopp hotellfrokostene blitt en viktig slagmark i kampen om kundene, noe ikke minst Rica-kjeden – som nå er en del av Scandic – høstet mye ros for. Og fått mange trofaste gjester.
– Det ble litt styr i Sverige da vi tok vekk de smakstilsatte yoghurtene, forklarte Norges-sjefen Hege Ramm under presentasjonen på Best Western Karl Johan Hotell i Oslo.
Det roet seg fort, og ifølge BW-ledelsen har introduksjonen av nye, sunnere og mer spennende produkter under merkelappen Best Breakfast slått meget godt an i Sverige.
Tina Nordström har i samarbeide med kokken Benny Cederberg laget et nytt og unikt frokosttilbud, som de enkelte hotellene står fritt til å sette sitt preg på.
Frokostopplevelsen blir derfor litt annerledes fra hotell til hotell, med oppskrifter som også er tilgjengelig på internett.
– Hvis du som gjest har fått en ny frokostfavoritt kan du enkelt lage den hjemme, understreket Tina
Til stor applaus fra alle de mange fremmøtte.