SAS reduserte den totale kapasiteten i januar med ca en prosent og antallet flyavganger med fire prosent. Dette, i kombinasjon med foregående års store 70-årskampanje, førte til lavere trafikkvolum og kabinfaktor. Sammenlignet med januar 2016 økte derimot SAS kabinfaktoren og antallet reisende.
– Vi fortsetter å tilpasse produksjonen etter sesongforandringene i etterspørsel i tråd med vårt omstillingsarbeid. Det innebærer at vi i løpet av januar, som er en typisk lavsesongmåned, reduserte produksjonen. Trafikken har i løpet av de siste tre måneder utviklet seg i tråd med våre forventninger, med unntak av vår enhetsinntekt og yield som har hatt en litt sterkere utvikling, sier Rickard Gustafson, administrerende direktør og konsernsjef i SAS.
SAS kommer de kommende månedene til å fortsette med å tilpasse produksjonen etter sesong. Som et eksempel på dette åpner SAS blant annet i løpet av vinteren nye reisemål som Madeira, Chambery og Genua.