Samarbeidet mellom SAS og Scandic Hotels, to nordiske reisegiganter, omtales av partene som «Friends with benifits» for å synliggjøre det sterke, gjensidig givende forholdet mellom begge merkene og deres kunder. Navnet fanger hvordan SAS EuroBonus-medlemmer og Scandic Friends kan nyte eksklusive fordeler, og skaper en mer integrert reise- og gjestfrihetsopplevelse.
Partnerskapet er designet for å tilby konkurransedyktige og attraktive fordeler på tvers av delte kontaktpunkter, og forbedre opplevelsen for gjester, reisende og kunder. Med over 11 millioner medlemmer mellom to av reisebransjens ledende lojalitetsprogrammer, er målet å i fellesskap levere en mer personlig og sømløs reise.
Som en innledende fase vil statusmatching mellom EuroBonus og Scandic Friends, samt en strømlinjeformet poengkonverteringsprosess, bli introdusert i første kvartal 2025. Ytterligere forbedringer og fordeler vil bli rullet ut senere på året.
– Avtalen mellom Scandic og SAS viser kraften som de ledende aktørene innen nordisk gjestfrihet har til å skape verdier for millioner av reisende. Dette partnerskapet gir sterke insentiver til å velge både Scandic og SAS for fremtidige hotell- og flybestillinger, samt for reiseopplevelser. Jeg ser frem til å jobbe sammen med SAS for å kontinuerlig tilføre verdier for våre gjester, medlemmer og bedrifter over tid, sier Jens Mathiesen, konsernsjef i Scandic Hotels Group.
– Vi er henrykte over å lansere dette partnerskapet med Scandic, et av de mest ikoniske skandinaviske hotellmerkene. Ved å slå seg sammen skaper SAS og Scandic et unikt tilbud som forbedrer reiseopplevelsen for våre EuroBonus-medlemmer. Sammen kombinerer vi styrkene til to pålitelige skandinaviske merker for å levere enda større belønninger og eksklusive fordeler både i luften og på bakken, sier Anko van der Werff, president og administrerende direktør i SAS.