Produktene er en del av en større oppdatering av SAS’ mat- og drikketilbud, hvor naturlige ingredienser og lokale leverandører er i fokus. Konseptet er utviklet på bakgrunn av innsikt hentet fra kunder og kabinansatte.
SAS utvikler nå sitt servicekonsept og oppdaterer tilbudet om bord. Det nye kafé-sortimentet er en del av et nytt mat- og drikkekonsept. Her setter SAS fokus på funksjonalitet, naturlige ingredienser og høy kvalitet fra lokale produsenter samt flere og bedre valgmuligheter. Konseptet er utviklet på bakgrunn av dyptgående innsikt med både SAS’ kunder og kabinmedarbeidere.
– Vi vet at mat og drikke er en viktig del av reiseopplevelsen. Derfor er vi glad for å kunne lansere et nytt mat- og drikkekonsept av høy kvalitet. Her setter også serveringen og innpakningen fokus på at våre passasjerer skal få en enda bedre totalopplevelse. Vi begynner med kafevogntilbudet. Her kommer vi hovedsaklig til å tilby produkter fra skandinaviske merker, sier Gustaf Öholm, Head of onboard product and services i SAS.
Det nye snacks- og drikketilbudet består av varer fra lokale leverandører. Favorittene fra store internasjonale merker vil fortsatt være en del av utvalget, men størstedelen vil være fra noen av de beste skandinaviske merkene.
Blant de nye snacksene tilbys nå Butter Cookies fra Tantens Bageri og Larssons Chips fra Sverige, Speedy Tom Chocolate fra Danmark samt Imsdal kildevann og Ringi eplejuice fra Norge. Det nye utvalget inkluderer også nye alkoholvarer, som den danske Mikkeller Vodka, Mackmyra Whisky fra Sverige og Harahorn Gin fra Norge.
De nye snacksene og drikkene tilbys på skandinaviske og europeiske flyvninger og er inkludert i prisen på SAS Plus, og kjøpes på SAS Go.
I slutten av mai introduseres andre del av servicekonseptet, hvor ferske råvarer, naturlige ingredienser, innpakning og serveringen er i fokus.
Det nye mat- og drikkekonseptet er en del av SAS New Experience, hvor SAS også oppgraderer sine korte ruter med nye fly, kabiner og høyhastighets-WiFi.