SAS fortsetter å bygge på sitt kommunikasjonskonsept «We Are Scandinavia» med en ny kampanje som tar i bruk den svenske skuespiller Joel Kinnaman. Kampanjen har som mål å styrke SAS’ premium-posisjonering og fremheve hva som virkelig gjør flyselskapet unikt: Sin skandinaviske identitet.
Kampanjen utforsker hva det betyr å være skandinavisk: Innovativt, fremtidsrettet, og med naturlig høye forventninger til kvalitet og opplevelse. Med dette som fundament forteller SAS historien om et flyselskap som gjenspeiler de samme verdiene. For det finnes i følge selskapet bare ett flyselskap som møter skandinavernes egne standarder.
Stiller høye krav
– Skandinavene er kjent for å stille høye krav innen design, innovasjon og i hverdagen. Vi har høye forventninger til oss selv og til alt vi gjør. Denne kampanjen feirer den innstillingen og posisjonerer SAS som det naturlige valget for de som forventer mer, sier Helene Abel Hansen, Vice President Marketing i SAS.
– Som flyselskap for Skandinavia har vi et ansvar for å representere vår region og folk med stolthet. Det ligger i vårt DNA å møte verdens høyeste forventninger. Vi er stolte av å formidle Skandinavias verdier til verden, fra hvordan vi kommuniserer til hvordan vi ivaretar våre reisende. Denne kampanjen handler om koblingen mellom hvem vi er og hvordan vi flyr, sier Johanna Gustafsson, Head of Brand i SAS.
For å tilføre kampanjen et globalt preg forteller den svenske skuespilleren Joel Kinnaman historien bak filmens kreative arbeid. Med en internasjonal karriere som spenner over store roller i både Hollywood og svenske produksjoner, legemliggjør Kinnaman regionens ånd og autentisitet som ligger til grunn for SAS-fremtiden.
– Å bruke en verdensberømt skandinavisk skuespiller understreker budskapet vårt; selv de som har sett alt, er enige. Det finnes ikke noe som minner om en skandinavisk flyrplass, legger Johanna Gustafsson til.
Hovedsakelig mot Skandinavia
Internasjonalt fremhever kampanjen SAS som Skandinavias eneste flyselskap, og understreker at SAS drives av de samme bemerkelsesverdige menneskene som definerer regionens progressive ånd.
Utviklet av SAS i samarbeid med Åkestam Holst vil kampanjen i hovedsak gå i Skandinavia, men vil også være synlig internasjonalt ved enkelte anledninger og på utvalgte kanaler fra 27. oktober. Kampanjen omfatter 360° med TV, online video, digital display, ute- og sosiale medier-annonsering.
